رئیس جمهور عراق جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران مدرسه «التابعین» در نوار غزه را که به شهادت بیش از یکصد نفر انجامید، به شدت محکوم کرد.

رژیم اشغالگر تا زمانی که دستش باز باشد به جنایاتش ادامه می‌دهد

عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران مدرسه «التابعین» در نوار غزه را که به شهادت بیش از یکصد نفر انجامید، به شدت محکوم و از سکوت جامعه جهانی در برابر جنایات این رژیم انتقاد کرد.

عبداللطیف رشید اعلام کرد: بعد از ارتکاب یک رشته جنایت به دست رژیم غاصب صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین، این رژیم بار دیگر با سو استفاده از سکوت جامعه جهانی و قدرت‌های بزرگ و مؤثر در حفظ موازنه بین المللی و تأثیرگذار بر تصمیمات سازمان ملل، به کشتار جدیدی دست زد و با هدف قرار دادن غیر نظامیان در مدرسه «التابعین» یک کشتار دیگر به سلسله کشتارهای خود در غزه و دیگر اراضی اشغالی پس از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ اضافه کرد.

رئیس جمهور عراق تاکید کرد: ما این تجاوز وحشیانه را محکوم و در عین حال تاکید می‌کنیم تا زمانی که دست این رژیم اشغالگر باز و آزاد باشد و از هرگونه پاسخگویی و مجازات جامعه بین‌المللی در امان باشد، به جنایات خود ادامه خواهد داد.

در پایان بیانیه رئیس جمهوری عراق آمده است: رحمت و مغفرت بر شهدای مدرسه التابعین و ننگ و عار بر قاتلان کودکان و زنان و افراد بی دفاع و یقیناً پیروزی در غزه و بقیه سرزمین‌های اشغالی از آن مقاومت خواهد بود.

از سوی دیگر وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای تجاوز رژیم صهیونیستی به مدرسه التابعین در شرق شهر غزه که منجر به شهادت بیش از صد فلسطینی و مجروح شدن ده‌ها تن از غیرنظامیان بی گناه شده است را وحشیانه خواند و این جنایت را به شدت محکوم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است: این جنایت‌های پرتکرار علیه غیرنظامیان نقض آشکار تمامی منشورهای بین المللی از جمله قانون بین المللی و حقوق بین الملل بشردوستانه به شمار می‌آید. این جنایت‌ها نمایانگر بی اعتنایی رژیم صهیونیستی به ابتکارات بین المللی با هدف توقف تجاوز به غزه است. وزارت خارجه عراق بار دیگر همبستگی کامل خود با ملت برادر فلسطین در وضعیت اسفناکشان را تکرار و بر ضرورت اتخاذ موضع قوی و یکپارچه توسط جامعه جهانی و به ویژه کشورهای اسلامی برای توقف این جنایت‌های مداوم رژیم صهیونیستی و حمایت فوری از ملت بی دفاع فلسطین تاکید می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.